Chiquita-smoothie



image66

- Nå, hur känns det, frågar Karolina otåligt när jag gulpar i mig en dagsranson av frukt nedpressad i en 250 milliliters plastflaska. Sitter du på en strand i Thailand eller står du inne på Pressbyrån och dricker en löjlig juice?


Helt i linje med tidens urbana frukt-och-grönt- och fånga-i-farten-trender lanserar Chiquita en serie med tre olika smoothies, bestående av frukt, frukt och endast frukt, om än i flytande och lätt pastöriserad form. Min shot innehöll äpple, mango, banan, apelsin och passionsfrukt, och var orange till färgen och till konsistensen närmast krämig.


Var den god då? Jovisst. Men dyr (20 kr), förflyttar mig ingalunda till Thailand, och slår inte käraste gamla Brämhults inte. Det allra juicigaste vore förstås att ha en egen Vitamix Pro hemma i köksskåpet, och önska kostar ingenting.


/Fredrik




Taggar: , , , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0