Scandic Alvik





Gustavslundsvägen 153, Stockholm



Det är tidig morgon och jag och en vän beger oss till Scandic Hotel, fem minuter från Alviks tunnelbana, för frukostbuffé. Vi har blivit tipsade av en bekant och det går rykten om att den här frukosten går på 95 spänn. Det måste vi ju bara se och smaka med egna munnar!


Vi känner oss något besvärliga när vi försöker betala för oss, det verkar inte vara så vanligt att utomstående kommer för frukosten här och receptionisten famlar länge i lådor och är tvungen att ringa ett samtal innan hon kan ta våra 95 kronor och ge oss frukostbiljetten som tydligen är mycket viktig - ingen kollar den senare och det känns som om det varit lätt att smita in om man nu velat det.


Buffén är en blandning av kontinental och svensk frukost. Här finns det vanliga; yoghurt, fil, flingor i mer eller mindre grov utformning, torkad frukt, sylter (varav en mycket god jordgubbs-), flera pålägg, havregrynsgröt, kokta ägg, frallor och grova limpor, blandad färsk frukt men också scrambled eggs, bacon och vårrullar. Längst in i rummet finns en lång disk med kaffe, te och blåbärs- och nyponsoppa. Ett plus i kanten får de små termosarna med varm mjölk - alltid uppskattat av mig som gillar mycket mjölk i mitt kaffe.


Lite besviken blir jag att det inte finns pannkakor eller kanske nån dessertost, men så kommer jag ihåg priset igen och försöker att inte jämföra den här frukosten med till exempel Hotell Birger Jarl där man får grädda sina egna våfflor.

Utlåtandet blir: Prisvärt och mättande utan några speciella extravaganser eller överraskande inslag.


/Karolina



Taggar: , , , , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0