Den Stora Rishemligheten



image17

Vi har under flera år finkammat stans affärer i jakt på det perfekta riset. Sort efter sort av jasminris har passerat våra stränga ögon och gommar utan att ha god smak, vara lätt att tillaga och ha rätt klibbighet. Vi var övertygade om att "den rätta" skulle gömma sig i typ en jutesäck dekorerad med sirliga utrikiska tecken i en asiatisk matbutik nära Hötorget, men icke.


När vi till slut fann vår ris-graal ville vi först inte acceptera det. Det är pinsamt och vi förnekade fakta länge. Men nu kan inte låtsas längre: riset är aromatiskt, passar utmärkt till thaimat och är svårt att misslyckas med. Vi kommer härmed ut ur garderoben och erkänner att det jasminris som är godast och numera alltid finns hemma hos oss är av märket...


Uncle Ben's.




Kommentarer
Postat av: Space Babe

Hej, ramlade på er blogg genom hmm... minns ej längre. Men vad sympatisk den är! Synd att ni slutat. Jag kommer bokmärka den för att gå tillbaka och få lite tips om t ex krogar och fryst sparris, fisksuffléer etc.



När det gäller ris så håller jag på Euroshoppers jasminris. Det hedrar er dock att det är jasminris ni föredrar och inte basmati och dylikt.



Jag kommer alltid att söka efter <a href="http://mathimlen.blogspot.com/2005/10/fisk-fisk.html">riset i mina drömmar</a>.

2010-10-19 @ 14:40:23
URL: http://mathimlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0