Thai House Wok





Folkungagatan 110, Stockholm (länk)


När Södermalm är Bangkok-varmt och suget efter pikant gryta med bitande chili och len kokosmjölk blir övermäktigt - betala för allt i världen inte dyra pengar för halvdan mat serverad efter evighetsväntan i Koh Phangans kitschiga plastdjungel. Nej, gå istället några kvarter österut och landa med välbehag på Thai House Wok.

Namnet lovar inte mycket, lokalen är omysig och personalen sur (frågan "Vad rekommenderar du?" besvaras med ett kort "Allt" utan minsta tillstymmelse till humor) - men vad gör det när maten kostar under hundringen och helt enkelt får oss att jubla. Med oss ut i parken får vi en gaeng phed (röd curry med paprika och bambuskott) för 80 kr och en gaeng kaari (gul curry med ananas, lök och paprika) för 90 kr som båda smakar bättre än någon thaigryta vi kan minnas; Karolina (som varit i Thailand "typ jättemånga gånger") pratar ännu en vecka efteråt om de många smaklagren, den distinkta citrongräsaromen och den perfekta kycklingen. Di maak!

Alla rätter kan beställas med antingen kyckling, fläsk, nötkött, räkor eller bläckfisk och lägger man till en tia kan man få extra kött/ris/cashew/grönsaker.



Taggar: , , , ,



Kommentarer
Postat av: lina

Men, hur har jag kunna missat er underbara blogg! Älskar era recensioner & produkttester. Kul! Hit återkommer jag.

2008-06-12 @ 21:47:44
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Anna

Men lita inte på deras lista på nätet, den har inte samma nummer som listan i restaurangen och således fick jag idag hem en mesigt svag jävla nudelwook med ägg istället för en mycket stark soppa. Vad de trodde jag skulle med det extra riset vete hundan. Jag är frustrerad, otillfredställd och skitsur.

2008-11-16 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0