Chai for Two





Gillar du kryddigt chai? Kanske chailatte?


Detta te kom jag av en slump över på min arbetsplats och blev positivt förvånad över att ett påste kunde smaka så gott. Jag låter det dra i några minuter så att det får styrka och dricker det med en skvätt mjölk och några droppar honung i.


Twinings serie Voyage innehåller även sorten Brazilian Baía som nog inte är min cup of tea egentligen. Den ska ha smak av kokos, kakao och vanilj, men jag tycker mest att den luktar kusligt mycket sololja och helt saknar den utlovade kakaoaromen.


I affären kostar teet drygt 30 kr för 25 påsar.



/ Karolina (som har namnsdag idag)



Taggar: , , ,



Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

det där har vi på jobbet också. Vi har en rätt bra kaffemaskin som skummar mjölk rätt bra, så jag brukar ta lite varmvatten och sen skummad mjölk, då blir det ännu mer chai-igt =)

2008-05-21 @ 08:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0